Wow- Moment

Halloween #2 hos Rebecka var supermysigt, min kreativitet var som bortblåst så i mina ögon var jag inte utklädd alls, var otroligt trött också så satt mest i soffan och tjockade mig med cupcakes och oreos. Allt som allt var det en lyckad Halloween helg, härligt att träffa människor man inte stöter på annars.

Nuläget? Måndag morgon. Det var tungt att ta sig upp imorse och jag låg kvar i sängen väl länge men pallrade mig upp efter ca 40 minuters snoozande och i och med det en missad morgonpromenad. Ska börja med studierna när detta blogginlägg lagts upp. Hela grejen med det här blogginlägget är att jag för första gången på väldigt länge ställt mig på vågen, jag erkänner att jag höll på att börja gråta innan men jag hade gjort övriga kroppsmått och allt såg ut över förväntan. Så jag kände att vågen kan bli intressant, det var den. Vågen visade 65 kg, nu tänker säkert någon "Du som är rätt liten, 65 är inte det mycket?". Jag har aldrig sett eller varit ett levande bevis på det, men muskler väger mer än fett. För att gå ner till vi säger 58 kg måste jag tappa muskelmassa och det händer inte. Kroppsmåtten är de samma som när jag vägde 58, så använd andra mätredskap än vågen hörrni! Även om det är känd vetskap tror jag inte att man riktigt kan ta in det förrän du själv är ett levande bevis på det. Och ja detta var ett "Wow moment" för mig. Motivation i mängder hit me hard, styrketräning pays off.

Dagen är oklar i träningsväg, vill styrketräna, ska antagligen till sumpan och springa med Simon, kanske hinner båda? Vi får la se.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning