Uppladdning

Laddar inför dagen med en kopp kaffe, planerat var att ta sig ut på en långsam springrunda men det blåser nästan storm ute så det blir nog inte av. Ska hur som helst cykla till Vällingby idag och hänga där i några timmar innan det ska hämtas på dagis. Ska dels till banken men kom på att det finns en simhall där så jag tänkte simma några längder och kanske gymma lite, blev rätt taggad på det.

Första friska veckan på ett tag nu, så extremt skönt! Ska komma igång med träningen, påbörjar ett litet experiment i kostväg(idiotiskt nu när vi strax är inne på december) och kommer ha energi med barnen. Det jag saknat främst är energin med barnen, den kom tillbaka i lördags så de arbetstimmarna var underbara. Experiment i kostväg? tänker nog några nu. Jag har läst en extremguide, ska mer eller mindre kolla om den fungerar för skojs skull. Det som gäller är helt enkelt som alla andra "dieter" att utesluta en del saker, jag äter redan väldigt mycket efter vad denna man sagt utan att tänka på det så jag tänkte varför inte? Hela grejen är väl att äta en hel drös med protein(utan kosttillskott), inga "vita" kolhydrater, inga flytande kolhydrater, ha regelbundna måltider, äta mer eller mindre hur mycket du vill efter reglerna och dricka ordentligt med vatten. Mitt tankesätt "regler är till för att brytas" kommer inte att hålla så jag ska lära mig lite kostdiciplin med några dagar där jag släpper reglerna, för detta tänker jag inte hålla när familjen ska på julbord eller när det är lussebullsbak. Det finns gränser.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning