Kunskap är makt.

Bönar och ber att jag inte behöver vika på gymmet idag, börjar bli sjuk på riktigt nu. Kämpat mig igenom hela dagen, först till Solna, Kista och sen Spånga och skolan. Saknat skollunchen som en tok insåg jag när jag pausade där en stund för lunch, åt lax och veg-biffar(MUMS). Fick mitt sista uppdragsbetyg och har skrivit C rakt igenom, jag?! C!? I ett teoretiskt ämne?! Börjar sakta men säkert lära mig studera, något som många andra lärde sig i högstadiet.

Vill lägga hela kvällen på studier och en promenad, trots att jag traskat runt halva Stockholm idag så är jag sugen på en skogspromenad som variation. Känns bra att jag äntligen fått upp studiemotivationen, det är så mycket lättare att ta ett ämne i taget istället för att ha koll på och prioritera mellan 12 olika som man gör i gymnasiet, detta system passar mig hundra gånger bättre.

Det som är min största morot i studieväg är något min pappa alltid sagt till mig men som jag aldrig velat ta till mig eftersom jag har varit en av de mest skoltrötta idioterna på denna planet, "Kunskap är makt Moa, kom ihåg det". Det är klokt sagt, det är något jag kommer säga till mina barn också.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning