När man önskar att teet var öl.

Spenderat en stor del av kvällen med att intensivt titta på mitt te och hoppas att det skulle förvandlas till öl, tyvärr besitter jag inte den typen av krafter i dagsläget. Dock besitter jag helt okej kunskaper i matlagning har jag börjat inse efter att ha ordnat med middagar flera dagar i veckan till någon annan än mig själv, till och med så att jag börjar göra riktig mat när jag är ensam och inte lever på gröt och smörgåsar.

Vännerna vill hitta på saker på flera håll idag så jag missar både födelsedagsfirande och mys med några klasskompisar, nedrans helgjobb. Jag som tjatat rätt länge om att gå ut och dansa, så sätter mitt eget liv käppar i hjulet för mig. Om två helger då smäller det dock, då är det dansa hela natten som gäller och helgen därpå också så jag ska inte gnälla alltför mycket över att livet räddar min ekonomi med helgjobb.
Önskade det vore öl. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning