Nöj dig med det du har och blicka framåt

Jag lyssnar väldigt mycket på podcasts, igår snubblade jag in på bloggen till en av grabbarna som gör fitnesspodden och på den bloggen fastnade jag. Intressanta synvinklar och träningsinlägg, det inlägg som fick mig att se saker lite annorlunda var det om att du ska vara nöjd med tillvaron och samtidigt blicka framåt. Det ligger rätt mycket vett i det, framförallt för en träningsmänniska som jag som på något vis aldrig blev nöjd, jag har arbetat för att vara nöjd i processen omedvetet och jag tycker faktiskt om det jag ser i spegeln i dagsläget men allt kan förbättras och det är det jag vill få fram, var nöjd men blicka samtidigt framåt.

Av absolut ingen anledning alls tänkte jag rabbla upp 10 saker ni få som läser antagligen inte vet om lilla mig:

1. Jag har ALDRIG gillat mina armar(Nu efter en del styrketräning börjar de ta form dock).
2. Att gå upp och ta en morgonpromenad/springrunda när resten av området sover är det bästa som finns.
3. Det som skrämmer mig absolut mest är att bli fäst och beroende av en annan person.
4. Jag kan sitta uppe och läsa på om träning i flera timmar utan att själv vara medveten om det.
5. Jag stod min farmor väldigt nära.
6. Anledningen till att jag alltid jobbar med människor är för att jag älskar att ge och sprida glädje.
7. Jag vill leva ett riktigt Svenssonliv i framtiden.
8. Något av de viktigaste hos en kille är att han åker skidor (eller är villig att lära sig).
9. Som det ser ut i dagsläget kommer jag flytta till London eller Australien inom ett år som aupair.
10. Jag har fantastiskt svårt att lära mig av mina misstag. (Till viss del).


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning