Det går rätt bra nu

Nu är huvudet med igen, efter en kopp kaffe och 7 km löpning. Trots ett långt uppehåll med sjukdom så gick det fantastiskt idag, körde inga intervaller utan jag bara sprang och ökade tempot hela tiden för att förbättra den genomsnittliga tiden per km, och för var femte minut hade den tiden förbättrats med minst 5 sekunder, en sån boost det ger! Lyssnade på en podcast om just träning efter att jag fick tipset av Jillian Micheals pod och det var verkligen hundra gånger bättre än musik, det ska jag fortsätta med för finns det något mer ultimat än att lära sig samtidigt som du utövar det? Nej, inte enligt mig i alla fall. Nu blir det frukost och mys med min mor, bra att börja efter lunch. Tjingeling!
Terapi
 Jag behöver träningen, rensa huvudet och släppa verkligheten en stund, jag behöver det för att orka med vardagen helt enkelt, utan träningen kryper jag bara ner i sängen och ligger där i timmar, så det är bara för mig att hålla mig frisk så jag får hålla igång! 

Glad, nyduschad och taggad på allt! 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning