Motvind

Det är nästan storm ute, jag sprang trots det ca 6,5 km och fy fa-an vad det sved på tillbakavägen när jag fick motvind. Fötterna började värka redan efter tio minuter (dags för nya skor?) och när jag sprang raksträckan tillbaka regnade det och blåste så jag såg nästan ingenting, ögonen gick inte ens att hålla öppna ordentligt. Men jag sprang på en helt ok tid, ca 30 minuter med full jävla motvind halvvägs, kunde knappt gå när jag väl kom hem, fötterna krampade något fruktansvärt men mentalt kände jag mig stark och rätt studiemotiverad så nu har jag suttit ett bra tag med samhällsuppsatsen, duktig Moa! 

Tänkte ta upp det här med kost och träning, eller snarare det här frosseriet som jag upplever de dagarna då jag inte tränat och eller snarare tappat vanorna. Jag har insett mer och mer att jag måste träna på morgonen/förmiddagen för då vill jag inte sabba det med skräpmat och äter nyttigt resten av dagen, tanken att "belöna"  mig själv med mat är inte aktuell i mitt huvud även om jag vet att många fungerar så. 
Efter löprundan idag hade vi massa gott bröd och ost men jag ville ju ha kiwi med kvarg, för att proppa i mig massa kolhydrater när jag varit duktig och sprungit verkar bara idiotiskt. Allt sådant sitter i huvudet, det gäller att hitta det som fungerar bäst för dig! För mig så funkar det bäst att träna sex dagar i veckan för då vill jag inte äta skräp på träningsdagarna och sen på vilodagen har jag ju klarat mig alla andra dagar så varför fan ska jag tappa kontrollen då? Självfallet ska du äta glass, kakor, tårta, bullar och godis om du vill men att frossa och äta en tårta flera dagar i veckan är inte ultimat om du vill ha en hälsosam livsstil, allt handlar om vanor och att klura ut hur just du fungerar. 
Just nu jobbar jag på att bygga upp mina "bra" vanor igen, träning och bra kost med lite glass ibland för glass är då livsviktigt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning