Goals

Ett glas vatten, en kopp kaffe och en banan är vad jag laddar med just nu inför dagens pass. Blir ben och mage idag, planen är att totalmörda benen så att jag knappt kan gå imorgon. Ska bli sköj! Blir dessutom test på hur mycket vikt jag tar då jag satte upp mål inför 15 maj igårkväll så idag får jag se hur långt jag har att gå i benmuskler. Fasar lite smått över det faktiskt, har tappat en del just benmuskler eftersom att jag fick träningsvärk av löpningen i onsdags vilket aldrig hänt förut.

Att ha både kortsiktiga och långsiktiga mål är viktigt, men de kortsiktiga delmålen är de absolut viktigaste för framgång. Har du bara ett mål som du strävar efter är chansen större att du tappar musten helt, det är vanligt att man sätter endast ett alldeles för svårnått mål inom en alldeles för liten tidsram.
Jag arbetar månadsvis, sätter ett mål med de vikter jag vill ta vid ett visst datum och så gör jag det, det viktigaste är att sätta rimliga delmål och inte spä på allt på en gång och istället tappa musten och bli besviken vilket ofta leder till att du ger upp.
Planering, rimlighet och sunt förnuft är tre av de viktigaste orden i träningslivet och i livet generellt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning