Moa Margaretha Sandberg

Hittade min gamla blogg, inlägg från fem år sedan. Jag hade pojkvän, jag bodde i en lagom trång lägenhet, jag renoverade mitt rum och målade det knallblått, jag var aktiv scout, jag gick i högstadiet och klippte mitt eget hår och kunde inte skriva för fem öre.
Vad ska man förvänta sig av en 14 åring? Men livet var bra, inga bekymmer och jag var lycklig var dag. Jag förvånas ändå över hur mycket livet förändrats, plötsligt tar jag studenten, jobbar och har fyllt myndig för ett halvår sedan, vad hände med den lilla flickan som hade uppklippt hår, snedbena med snedlugg, inte visste hur man matchade färger och tyckte hon var hur ball som helst? Hon flyttade till villa, blev singel, började gymnasiet, bytte bena, skippade luggen, bytte klädstil och tar nu studenten.
Livet är fortfarande bra på sitt sätt, väldigt annorlunda från förr men jag är fortfarande jag även om jag knappt känner igen mig själv när jag läser den gamla bloggen och tittar mig i spegeln men jag är fortfarande Moa Margaretha Sandberg.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning