Yoga

Hemkommen från ett Yoga- Bikram flow på gymmet, lite Bikramyoga utan 40 C. Tur att vi slipper värmen för jag gick därifrån med tanken "Vad in i helvete har jag bestämt mig för att stå ut med?!", mycket mer taggad på att hänga i gymmet med vikterna. Lättare yoga håller jag på med regelbundet hemma i flickrummet efter långa löprundor eller för att varva ner inför natten. Detta var helt annorlunda men fortsätter jag blir jag både vigare och starkare.

Fascineras ofta över bilder på yogamänniskor och över vad de kan göra, blir lätt svartsjuk när jag ser den otroliga kontroll de har över sina kroppar, urballt! Jag som tyckte att det räcker med att kunna gå ner i spagat och kanske vara lite vigare än många har nu när jag sett en instruktör kontrollera sin kropp så otroligt mycket blivit motiverad till att lära mig mer, även om det kommer vara ett jävla painpass till en början. Det är en helt annan styrka än att kunna lyfta tungt i gymmet, jag vill ha båda.
Nu hoppas vi för guds skull att detta stämmer! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning