Resonemang och prioriteringar

På något vis resonerar och prioriterar jag jobb- sömn- kost- träning, träningen ligger sist i kedjan. Igår blev det inget gym, promenerade säkert en bra bit över en mil istället. Det som känns jobbigt är att känslan i kroppen börjar bli annorlunda efter en hel träningsfri vecka, kroppen börjar kännas seg. Det blir förhoppningsvis en löprunda senare ikväll, tänker springa ca en mil och rensa mitt lilla huvud. För jag behöver träningen, det är och har varit min fristad där jag har min "jagtid" som alla behöver på ett eller annat sätt.
Just nu är det mycket att ta in på jobbet och det har varit väldigt dåligt med sömnen så jag kommer hem och är helt utmattad. Dock så är jag rätt säker på att när rutinerna sitter på jobbet kommer jag att ha mycket mer ork efteråt, känner redan efter idag att jag kommer orka springa en mil (Underbart!). Sov i och för sig nio timmar inatt så jag bör orka fullt ös hela dagen, hejaheja!

Glader, och påsarna under ögonen försvinner sakta men säkert!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning