Idag är det fredag

Och en jäkla bra sådan! Må inte ha varit en toppendag på jobbet, eller det beror på hur man ser det. Jag har väl inte haft riktigt bra tålamod eller energi idag men utöver det har det varit en bra dag. Lönen trillade in igår, första hyran hemma betald och lite skulder är bortblåsta och jag har dessutom lagt undan en rätt stor summa på sparkontot och kan fortfarande leva gott denna månad, älskar arbetslivet! En annan bra sak med dagen var att föräldrarna överraskade mig med en kaffemaskin lagom innan födelsedagen, den ställde de fram innan de åkte till landet idag så jag fick mig ett glädjerus när jag gick upp i köket och skulle göra mellis efter jobbet. Dagen blir bara bättre, Vera kommer förbi för middag och planerna därefter är rätt oklara fortfarande men kvällen ser väldigt ljus ut. Mitt liv leker.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning