Halsfluss

I Onsdags fick jag halsfluss, min mirakelfrukost fungerade inte den här gången och jag blev tvungen att gå hem från jobbet efter lunch. Igår höll det inte längre när jag inte fick ner annat än skållhett te så jag pallrade mig upp till lätt-akuten och fick antibiotika, 12 timmar senare var jag på benen igen! Fortfarande lätt öm i halsen så jag undviker "hård&kantig" mat och jag har fortfarande den här "sjuka" känslan i kroppen men jag är iallafall feberfri.

Gårdagens eftermiddag spenderades ute på balkongen med en bok, kände att jag måste ta vara på det fina vädret. Dagens förmiddag spenderades på samma sätt fast med en tidning, sedan promenerade jag en sväng med Fitnesspodden i öronen. Nu är jag helt slut och har inte ens ätit lunch, att jag alltid ska ta ut mig lite för mycket... Får la bli en powernap efter lunch helt enkelt.

Insett att jag varit såpass sjuk att jag varit sängliggandes sammanlagt över en hel månad sedan årsskiftet, sedan början på November 2013 har jag gått på fyra antibiotikakurer, såhär illa har det aldrig varit. Satan vad jag har varit sjuk senaste året! En antibiotikakur var dock efter operation så den räknas halvt. Men ändå.

Saknar träningen så  jag blir tokig, men eftersom en promenad på 3 km kändes halvtungt så ska träning vänta några dagar. Tänker gå på yogan igen på måndag, får se hur jag mår huruvida det blir ett danspass innan också men det känns rätt riskabelt. Börja lugnt och försiktigt efter sjukdom gäller.
Livsnjuter trots sjukdom, bara gilla läget!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning