Domino

Stark, jag känner mig stark igen. Insikten att musklerna pallade över förväntan är underbar!Och ja, jag kom precis hem ifrån gymmet. Det här med motivation, att jag käkade min sista antibiotikatablett imorse kickade igång mig, för nu är jag frisk på riktigt. Det kändes halvsegt att transportera sig till gymmet, det är alltid den jobbigaste biten för mig. Väl där velade jag ett tag över vad som kändes bäst att köra, valde tillslut axlar&rygg då musklerna där kändes rätt starka redan innan jag börjat. Nu när jag kört ett ordentligt pass så är min träningsmotivation tillbaka helt, kör bara kör!

Själva transporten emellan tanken "Jag är gymtaggad" och gymmet är den tuffaste biten, det blir så tidskrävande på något sätt.  Hela grejen för att lyckas är egentligen att hålla en stark mentalitet och disciplin, även om det är okej att inte ha stenhård disciplin på alla plan precis hela tiden, det är då det blir farligt.

Nu är jag träningsmotiverad igen, med träningsmotivation kommer rätt bra kosthållning också, bra sömn då kroppen är ordentligt trött, jag blir piggare och gladare. Det blir helt enkelt en rätt fin dominoeffekt när träningen kickas igång. Vilket jag antagligen nämnt tidigare och själv måste komma ihåg, det är konstigt nog något som jag själv lätt glömmer bort och påminns om gång på gång.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning