Träningsglädje

Jobb är kirrat, fick ett erbjudande via mail på vägen till gymmet och all glädjeenergi ville jag självfallet lägga på att ta ut mina muskler. Torsdagar är passdagar vilket innebär att jag går på gruppträningspass för rumpa/ben och mage/rygg, insåg att jag börjar bli för vältränad för dem så det är nog dags att röra mig ner till gymmet och köra järnet där istället så jag får ut något utav träningen.

Efter Booty passet så frågade jag efter bra jobbiga övningar och fick pröva två riktigt jobbiga jag aldrig riktigt kört förut, en variant av benböj som du gör ståendes på en pilatesboll och bulgarian squats med den främre foten på balansplatta, i båda övningarna måste du spänna varenda liten muskel i bål och ben och de är verkligen grymma för styrka, stabilitet och ökad balans. Dessa två ska jag garanterat sätta in i mina benpass framöver!

Sen slank jag in och skulle bara köra ca 20 minuter Zumba men jag blev kvar hela passet med full energi och glädje timmen ut, nu ska jag sätta ihop lite ordentliga träningspass så jag faktiskt tränar alla muskelgrupper ordentligt. Jag är fantastiskt dålig på att träna triceps och mage så det ska jag bli bättre på, väl på gymmet blir det alldeles för mycket biceps, axlar och rygg av någon anledning så nu är det dags för ordentliga rutiner och scheman, hey ho let´s go!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning