Hyllning till gröt

Magen började tycka att det var dags för ett rejält mellanmål så jag började rota i lådor och hittade mina sportgryn som jag i princip levde på för ca ett år sedan, det blev en portion med varma björnbär och kanel. Gröt är ett så fantastiskt livsmedel, man blir proppmätt och det är så otroligt kalorisnålt för sin storlek. Menar en dl gryn med 2 dl vatten blir en proppfull skål mättande mat, lite bär på det för smakens skull och viola! Snabbt, gott, mättande och lätt som en plätt.
Typ love of my life
Idag ska jag till gymmet, har inte tränat på fyra hela dagar, paddlat har vi ju gjort vilket gett mig både träningsvärk och ryggont så jag bör ta det försiktigt nu, inget ryggpass idag inte! Men benen kan jag allt mörda lite smått, vi har ju ändå suttit ner i tre dagar. Tjingeling!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning