Måndag= Vilodag

Måndagar är vilodag i träningsväg, så en långpromenad tänker jag pallra mig ut på ändå men säger schemat att jag ska vila så ska jag tamefan vila också. Tränar jag idag sabbas hela veckoplaneringen, måste lära mig att följa planen jag sätter upp och sluta köra "Let´s wing it!" som jag gör med precis allt numera. 

Igår blev en oplanerad vilodag men kroppen sa nej, det finns inget viktigare än att lyssna på sin kropp i det läget, då tänker jag spontant att jag måste träna idag trots att jag fortfarande känner mig rätt seg men taggad. Överansträngning kan ju ske både i musklerna, mentalt och även i nervsystemet är något jag nyligen lärt mig och då även vikten av att lyssna på kroppen, säger kroppen nej så är det ett nej. 

Slita ut sig själv är ju förjäkla onödigt när det finns tydliga signaler som säger "Sitt stilla i soffan, ät frukt och choklad, drick en stor kopp te och ta det bara jävligt lugnt!". 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning