Gammalt äckligt plåsterklister

Svenska grammatik, jag överdriver inte när jag säger att det känns som att jag desperat försöker klistra ihop mina betyg med gammalt äckligt plåsterklister. Nu har jag suttit här i tre timmar och pluggat grammatik, inte lätt som dyslektiker det där.

Dagen i allmänhet har varit riktigt seg, gjorde mitt muntliga nationella i svenska vilket kändes rätt bra men därefter gick allt bara utför. På gymmet krampade min vad ihop så att jag knappt kunde gå och när det väl släppt så ger sig knäna, båda två. Gav upp, åkte hem och sov fram till middagen, därefter gick jag till Ica och köpte godis för att jag tyckte synd om mig själv och nu har jag pluggat grammatik i tre jävla timmar.

Inte glad på livet just nu men jag får ta konsekvenserna av mina val i skolan, det är bara acceptera och bita ihop nu.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning