Tiggeri

Fascineras över hur människan beter sig, hur man kan sjasa bort en annan individ som om det vore en rabiessjuk herrelös hund, tog väldigt illa vid mig när jag såg detta ske på uteserveringen där jag och mamma satt idag. Samtidigt förstår jag hur servitrisen resonerar, man vill inte bli tiggd av när man sitter och äter lunch i sommarsolen.

Tiggeri är fruktansvärt sorgligt, det finns människor som faktiskt har det svårt men alla tiggare dras numera under linjen "Organiserat tiggeri". Jag är inte påläst i ämnet men att organisera tiggerier och utnyttja andras empati och skuldkänslor är otroligt respektlöst och gör mig bara förbannad.
Personligen skänker jag aldrig pengar till tiggare av just den anledningen, jag skänker hellre pengar till olika organisationer för då vet jag vart pengarna går någonstans, jag skulle också absolut volontärarbeta på något hem för hemlösa då jag skulle se vart hjälpen hamnade.

Tack och hej från mig!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning