Let´s Dance

Jag är en trogen följare av Let´s Dance, har alltid älskat att sitta och titta på och kommentera dansteknik med mina föräldrar, fredagens höjdpunkt så länge jag kan komma ihåg. Varje fredag ångrar jag att jag inte fortsatte att dansa Lindyhop och att jag aldrig tagit tag i dansen ordentligt. Jag må ha dansat hela mitt 18 åriga liv men jag har aldrig kommit igång seriöst. Det är något jag verkligen älskar, på klubben hittar du mig på dansgolvet, när jag städar, målar eller lagar mat är musiken alldeles för hög och jag experimenterar med olika dancemoves. Jag är den där lilla flickan som dansade vals på pappas fötter, buggade med pappa på finlandsfärjan, dansade slowfox på en parkering för att vi inte hade något annat att göra, alltid har dansat och alltid kommer göra.

Jag har i flera år velat börja ordentligt, det är en sån där dröm som är fullt möjlig men där tiden inte riktigt räcker till. Jag har till och med pratat löst om det med flera killkompisar som har samma intresse men inte riktigt kommit till kritan.

Nej vi får se om jag börjar dansa igen, det skulle ju faktiskt vara en liten dröm som gick i uppfyllelse.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning