Bekvämt, lätt och fegt

Sms, ett fenomen som jag föraktar allt mer, det är bara en blank text du skickar till en annan person där du kan förvrida både sanning och mening, det har jag både råkat ut för och gjort själv alltför många gånger nu. Sms ska vara en smidig resurs för att kunna kommunicera snabbt och effektivt, inte för att bråka och skriva känsloförklaringar. Jag vet själv hur jobbigt det kan vara och hur lätt det är och skicka iväg ett sms där sanningen är smått förvriden då det är så fruktansvärt lätt känslomässigt att ljuga i text. 
Vi har blivit så lata och bekväma, i och med det också otroligt lögnaktiga och fega, ofta är det skrämmande att se någon i ögonen numera, jag tänker aldrig försöka förklara eller försvara mig genom ett sms igen för det är inte den personen jag  vill vara.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning