Hejdå, vi ses, adjö, farväl.

Jag vill stanna ett tag till i det här konstiga landet, trots att jag inte förstår mycket av deras värderingar och tankesätt så vill jag stanna. Stanna kvar i värmen och lättnaden av att inte behöva tänka på precis allt innan man går utanför dörren, allt är så lättsamt. För en gång skull har jag kunnat vara riktigt glad och lättad på riktigt och det har varit två fantastiska veckor i Riverside California.
Igår var vi som sagt på ett vattenland vilket var härligt, bara dra runt och ha grymt kul en hel dag och äta glass i stora lass. Idag var vi vid havet och jag kunde inte haft en bättre sista dag här, lekte i de höga vågorna, sov i solen, åt frukt och oreos och bara njöt av livet. Jag vill inte åka hem.
Men jag saknar Sverige, har trots allt insett att jag aldrig skulle kunna bo här. Det är lite som ett fängelse jämfört med gamla goa Sverige, man kan inte ta sig någonstans utan bil och efter kl. 22 är det utegångsförbud för minderåriga. Men det har varit en jäkla vilosemester som jag verkligen behövde, nu är min kropp redo för nya tag och redo för en riktig jävla sommar i Sverige.
Om sex timmar åker jag hemifrån, från det som blivit mitt hem, från dom två som blivit mina småsyskon, från de som blivit som föräldrar. Tillbaka till verkligheten helt enkelt.











Vi ses!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning