Fundering.

Insett att det finns två läger med människor, de som säger "Vad du är grym!" och de som säger "Du är ju seriöst dum i huvudet" när jag nämner att jag sprang en mil + en skidbacke igår. Min kära sambo Niklas är en sån som är genuint peppande och likasinnade människor i olika grupper på Facebook. Jag är tacksam över att jag kan "skryta av mig" lite och få pepp i en facebookgrupp faktiskt, men börjar tröttna på de som har inställningen "Du är helt störd" bara för att deras livsstil inte stämmer överens med min. 

Jag förstår inte riktigt meningen med det, fått liknande reaktioner när jag berättar om Rinjanihajken i Indonesien. Vilket visserligen är bland det tuffaste jag gjort men att folk säger "Du är sjuk som gör en sån sak", men vadå sjuk? Är det något fel med mig för att min kropp orkar att prestera? Jag förstår inte uttrycket, jag som istället blir överpeppad och taggad när någon annan berättar om sina prestationer. Det är något som jag förundras över en sån här måndag en löningsvecka i maj. 

Tbt Rinjani med mina bästa hajkbuddies. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning