Tankar.

Idag är en sån dag då jag tänker krypa upp i soffan och börja dra igenom varenda romantisk komedi som finns på netflix, en sån dag alltså. Det är underbart att vara ledig, jag är helt sänkt, varav planen att titta på film. Möjligt att jag tar mig ett träningspass ikväll men det är inget jag står fast vid, soffan är förträffligt lockande. 

Gårdagen var rätt omtumlande och jag ägnade många tankar till det som händer i världen. Den första tanken som slog mig var att det uppenbarligen var något som Paris som skulle få någon form av boll i rullning på riktigt, fruktansvärt att det ska vara så men det är den hårda verklighet vi lever i. Jag är än en gång tacksam över vart jag är född och uppväxt, våra problem är så ickerelevanta när man jämför med alla som drabbas utav världens fruktansvärda orättvisor. Jag syftar inte bara på terrorismen utan på naturkatastrofer, förtryck och svält, listan kan göras lång och vissa saker som naturkatastrofer kan vi inte göra någonting åt. Resterande, saker som orsakas utav människor, det är något som man kan göra någonting åt. Jag vet inte hur, för det krävs så mycket mer än en 20 åring som sitter på flickrummet och bloggar. 

Just terrorismen som är väldigt aktuell just nu, vad in i helvete ska man säga? För mig är det helt ofattbart och jag kan inte hur jag än försöker förstå hur de människorna tänker, de som sitter högst upp förstår jag, de är intelligenta och har fått makt genom att sprida skräck. Makt, vilken fruktansvärd drog. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning