Några dagar då tiden inte räcker till

Sitter och myser i träningskläder och dricker ett stort glas med vatten, har rätt rejäl vätskebrist då det av någon anledning blev dåligt med vatten i London. Jag som är van vid att dricka rätt många liter om dagen, så nu ska jag få i mig ordentligt med vätska innan jag kan ge mig ut i löparspåret.

Efter löpspåret är det dusch och därefter ska barnet hämtas på förskolan, därefter springer jag hem och hämtar busskort och byter skor, sedan hoppar jag på en buss och åker in till stan för att gå på Stand up Comedy med Olivia. Nu tänker jag rabbla upp allt som är planerat innan måndagkväll då allt ska vara packat och köras till Olivia inför flytten till Sälen. Obs. Jag har inte börjar packa ännu.

Ikväll är det som jag sa Stand up Comedy inne i stan och därefter ska jag hem och sova eftersom jag jobbar imorgon 09:30-13:30 i Kallhäll. Gör jag som jag vill så tränar jag efter jobbet också så beräknar att vara hemma vid 15:00, då har jag två timmar att duscha, tvätta&fixa håret och ta på mig folkdräkt innan det bär iväg på den årliga jullekstugan. Hemma strax efter midnatt och då ska det sovas eftersom jag har barnen mellan 10:00-16:00 på söndag och har pepparkaksbak och julmys. Sedan jobbar jag 17-19:30 i Kallhäll och tränar därefter och är väl hemma vid 21:00, då ska jag träffa Vanna. Måndag morgon är det upp och en kort runda i löpspåret sedan in till stan till 10:00 för fika med Saga och inhandling av de sista julklapparna. Sedan fika med Matilda och därefter lilljulafton med familjen och sen går bilen med alla mina saker till Olivia.

Varför ska jag klämma in och träna tänker säkert någon? För att få in den jävla rutinen såklart, så jag ger mig ut i löparspåret även i sälen, för nu har jag varit sjuk och sedan hängt i London och börjat slarva med maten så det är för min egen skull, så att jag kommer på banan igen. Hur många timmar jag jag till att packa? Någonstans ska jag och mamma åka och handla basvaror som ska med upp. Det ska nog gå på någe vis.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning