Lördag

Lördag, övningskört till och från gymmet i Kallhäll, jobbat några timmar vilket idag innebar körkortsteori och en timmes barnpassning. Så varierat med antalet barn, förra gången var det fullt och och idag hade jag endast en liten mysunge.
Ska ut och springa alldeles strax, knät känns inte av alls idag men jag utmanar ändå ödet lite smått när jag ger mig ut och springer. Behöver rensa mitt lilla huvud och utnyttja energin från pepparkaksdegen mamma tryckte i mig när jag kom hem från jobbet. Ikväll blir det en utekväll, som jag längtat efter en sådan. Det blir ett hejdå till vår kära Gabriel som flyttar upp till Åre för säsongen, dock kommer jag att vinka av honom när han faktiskt åker nästa helg också men lite fest tackar man inte nej till.

Nej nu ska jag ut i löparspåret, får se hur långt jag springer men ska ta det rätt lugnt idag. Lugnt lär det inte bli med man kan ju alltid försöka. Jag har hållit min plan med att träna varje dag hela veckan nu, börjar komma in i rutinerna och börjar bli piggare och orka så himla mycket mer. Energifull tjej är vad jag ska vara och vad jag är just nu, rätt glad också.

För att göra min dag lite bättre.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning