Dräkt.

Några jular när jag var liten hade mamma folkdräkt på sig, en precis likadan som jag bär på bilden och en sådan vi båda bär ikväll. Jullekstugan har varit tradition i hela mitt liv, där har man träffat kompisar man inte träffar annars och alla har umgåtts och lekt. Lekte gjorde vi dock mer när vi var små, nu är alla mer eller mindre vuxna. Folkdräkt har aldrig varit något udda för mig, det är något jag alltid haft omkring mig. Någon gång när jag var rätt liten så nämnde jag något om dräkterna och blev mobbad för det, efter det vågade jag aldrig tala om vad det var för julfest min familj var på strax innan jul som jag alltid såg fram emot så mycket. Först i gymnasiet kom det fram att jag ägde en dräkt och där blev folk imponerade, nu spatserar jag rätt stolt i min Värendsdräkt och tycker att de som hackar på mig kan fara och flyga för jag är rätt stolt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning