Jul på riktigt, snart.

Myser i en av mina nördiga Harry Potter tröjor och fascineras över hur tröga datorer blir när minnet är fullt i dem. Jag har klickat hem en himla massa filmer och serier inför Sälen så vi har något kvällsmys att roa oss med och datorn tycker inte om det. Självfallet håller jag på att kopiera över skiten till en hårddisk men det tar ju sin lilla tid, förhoppningsvis är det klart till jag kommer hem ikväll så jag kan få hem de sista säsongerna av Vänner, helt beroende av serien.

Annars så ska mina svarta små dansskor snöras på ikväll, de används en gång om året ihop med folkdräkten. Förbereder mig mentalt för föning av mitt hår som bara blivit längre och tjockare, inte nog med det så ska det flätas och sättas upp, tjoho. Nej det blir kul, det är efter ikväll det är jul på riktigt. Så har det alltid varit sedan små barnsben.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning