Keep moving, keep climbing

Jag är nog en väldigt stressad person egentligen, sömnsvårigheter, huvudvärk, ja allt pekar mot det. Dock vet jag inte om det är skolan som gör mig så stressad, när jag tänker efter så är nog skolan största anledningen även om jag har svårt att erkänna det, det är tufft och jag kommer behöva läsa ett extra år eller läsa till kurser på komvux, vi får se vad som händer.
Att ha svåra koncentrations svårigheter är ganska allvarligt om man inte vet hur man ska hantera det, jag har aldrig fått lära mig hur jag ska hantera det även om jag aldrig kunnat sitta still och lärarna konstaterade tidigt att det fanns där så har jag inte fått lära mig hur det ska hanteras på ett bra sätt, nu i gymnasiet kraschar allt, jag klarar mig men det var ett bra tag sedan jag öppnade en lärobok hemma och faktiskt pluggat.


Dagen då? Dagen har  varit kort med Matte, håltimme, psykologi och Ben&Jerrys. Det var allt för mig, pusshej! 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning