Stress och produktivitet.

Idag på jobbet har jag under lunchen promenerat runt sjön och legat i solen resterande halvtimme, har även skrivit 3 A4 och skickat in ett uppdrag i kursen, produktivt och härligt. Har känt mig enormt stressad och inte mått särskilt bra den senaste veckan men nu när jag kommit in i heltidstjänsten, fått igång produktiviteten och även träningen rullar på känns det bättre. Körde ett riktigt fint ryggpass igår och dagen innan fick jag avbryta passet då knät inte ville, idag kör vi igen dock! Är så kul att känna att kroppen orkar så mycket, längtar efter att pallra mig ut i spåret och få tillbaka min löparglädje igen som svalnat sen jag flyttade hit.

Stressen jag känt har väl berott på många faktorer som många gånger varit okontrollerbara, typ ny lägenhet för hösten, det kan jag inte påverka förrän jag vet om jag(vi) kommer in där vi vill. April månad är som sagt stressig och väldigt lite riktig ledighet, dock mycket roligt som händer ändå. Efter att ha skickat tillbaka två klänningar har jag äntligen hittat en jag känner mig bekväm i till bröllopet, är SÅ nöjd. Så nu ser jag fram emot det också. Ser dock mest fram emot en ledig söndag med sconesfrukost just nu, typ bästa som finns.

Jag studerar främst på jobbet, har alla saker här och låter det stå över veckorna, tar bara med mig datorn hem över helgen ibland vid behov. Det är så smidigt att studera på jobbet och låta det vara på jobbet, det är så skönt att inte ta med det hem och kunna fokusera på annat.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning