2 April 2018

Efter en härlig vårvecka med orimligt mycket jobb har jag hamnat efter i kursen och börjat hosta, hoppas på att solen kommer tillbaka och ser till att hostan ger med sig i veckan. Jobbet på kommunen tackade jag nej till tillslut, har då även sagt upp mig på det privata företaget. Ska helt enkelt gå upp på heltid på Scania, känns faktiskt helt okej det. Fasta tider, ingen som skuldsätter mig för att jag säger "nej nu har jag jobbat 9 dagar i streck, jag orkar inte jobba 14 h imorgon".

Hur som helst, Niklas jobbar natt denna vecka och ligger nu och sover, jag smaskar på en avokado och samlar energi till att skriva klart uppsatsen och komma ikapp i kursen igen. Om energi visar sig finnas idag blir det nog ett gympass efter kroppens förmåga, tror det blir ett gympass hur som helst faktiskt.

April har börjat och jag förstår verkligen inte hur tiden kan gå så fort, april är en månad som är fylld av helgaktiviteter där vi bl.a. ska på bröllop, Niklas ska på svensexa(jag åker med för att träffa favoritpinglor), ner till Söderköping då Niklas ska spela och en helg skriva högskoleprov. Tror jag fått med hela april nu i total oordning. Har ändå sett fram emot denna månad, nu med ett heltidsjobb med kontorstider känner jag mig så himla lugn i livssituationen.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning