I have a goal, a dream and a plan

Att brinna för något antar jag att alla gör, vissa brinner för en sport, andra (även jag) för musik och sedan finns det dem som brinner för människor, jag vet efter idag vad jag vill göra med mitt liv, eller det är en början, jag vill och ska arbeta med människor, gamla som unga.
Jag arbetar på ett äldreboende och tycker att det är helt fantastiskt samtidigt som jag jobbar som scoutledare varannan vecka för barn i 12-14 års åldern, såfort jag kommer till någon av platserna blir jag en annan människa, en bättre människa som tar ansvar och älskar det jag gör, på båda platserna kan jag nämligen hålla på med musik, en annan sak jag brinner för, det kan inte bli mer perfekt.
Till scouterna är jag den unga glada ledaren som de lyssnar på av någon knasig anledning, och på äldreboendet är jag den glada lilla skitungen som studsar runt som en studs-boll och sjunger. Det är en viss kontrast och vissa förstår inte hur jag orkar med att jobba med det, trots att jag får migrän av det är det något jag älskar och det är värt varenda ansträngning, varenda halsont jag får av att få tyst på ungarna och all psykisk ansträngning på boendet.
Jag vet vad jag vill, nu har jag en plan, en start och ett mål.
Världens underbaraste ungar! 

See ya in hell! <3 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning