Nedräkningen har plötsligt börjat.

Jag ska flytta till London om 16 dagar och låtsas som att det inte är en big deal.

"Jag ska flytta till London om 16 dagar", det är meningen som cirkulerar i mitt huvud ikväll, tidigare har tankarna handlat om vilka skor, väskor och kläder som ska ner i resväskan men tanken att planet faktiskt lyfter den där söndagen som 16 dagar har jag inte hanterat ännu, det är nog dags att göra det.

Tanken att det kommer bli svårt med min veteallergi, att jag kommer hamna i en dålig värdfamilj, att jag inte kommer komma överens med min rumskompis, att jag kommer misslyckas med studierna, att jag inte kommer kunna träna som jag vill, att skolan kommer vara dålig.

Jag skulle kunna skriva tusen saker som ger mig ångest över att jag kommer sitta på ett flygplan och faktiskt flytta till London men jag avhåller mig ifrån det för din skull, du som läser det här. Det jag vet om de här 10 kommande månaderna är att det är det första beslutet i mitt liv där jag bara tänkt på mig själv, jag vet att det kommer förändra mig som person, jag vet att jag kommer bli grym på engelska, jag vet att jag kommer få nya erfarenheter och slåss emot situationer som är helt nya för mig och utvecklas.

Idag gjorde jag de sista inköpen inför resan, förnyat sminkväskan osv.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning