Tisdagen Tredje I Femte Tvåtusensexton

Det kvittrar fåglar och är strålande sol, min mobilladdare gick sönder inatt och min extra laddare finns i bilen som mamma har till jobbet, så här sitter jag med en urladdad mobil, tittar på resor och på lägenheter. Vet inte riktigt vad jag ska göra, fruktansvärt hur handikappad man kan känna sig utan mobilen när man är rastlös.

Att kika på resor gör mig glad iallafall, för om mindre än tre veckor ligger jag på en strand med min fina Matilda, tokigt att ha bott ihop under 5 månader och sen plötsligt vara utan någon? Det börjar märkas av nu, saknar det lite. Kika på lägenheter gör mig både glad och ledsen, oddsen att jag får den lägenheten jag vill är inte på topp. Nu har jag verkligen hittat en som jag gör vad som helst för att få, ni vet när man bara vet att det där är min? Men oddsen är inte riktigt på min sida.

Idag ska jag skriva självpresentation och kanske en uppsats till, läsa lite bok i solen kanske man ska göra också? Ikväll ska resan bokas vilket innebär att jag får träffa min tös igen, tur att vi bor i samma stad ändå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning