Fyra dagar i Stockholm

Borta bra men hemma bäst, efter en natt i min egna säng är det dags att packa flyttkartonger och väskor, umgås med de bästa vännerna som jag kommer sakna enormt, bestämma vilka skor och väskor som ska packas ned, klättra upp på vinden och gå igenom alla min farmors gamla köksprylar och bestämma vad som ska följa med.

På ett sätt skulle jag vilja ligga kvar i solstolen i Turkiet för att slippa ta tag i hela kalaset men en sommar i Värmland väntar, och på lördagmorgon rullar jag och lillbilen upp till kollogården och då ska allt vara färdigpackat för en flytt till Jönköping i augusti för jag kommer knappt tillbaka till Stockholm, max för en natt i månaden verkar det som.

Nu ska jag däremot dricka så mycket kaffe så att jag inte kommer sakna kaffemaskinen som finns här hos mina föräldrar och möjligt klämma in en löprunda under dagen för att variera ifrån packningen.











Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning