Måndagstankar

Måste hitta något planare område att löpa på, Hässelby är tortyrbackarnas kungarike, visserligen tar det enormt bra men ändå man vill ju variera sig.

Utöver att jag har fått igång min löparklocka igen vilket är en enorm motivationskälla så har jag efter jobbet myst i sängen, läst lite, tittat lite på Greys och bara tyckt att det är en rätt fin måndag. Sover hos Vera ikväll så halverar restiden till jobbet imorgon, lycka!

Löpningen börjar ta sig, att ha hastigheten på armen hela tiden pushar en rätt hårt, trodde inte att jag skulle springa såpass bra idag alls men det gick med sig! Detaljen att det fortfarande känns i benen behöver vi inte prata om. Nu sprutar motivation ur öronen på mig, Tjurruset går av stapeln om ynka 20 dagar så det är underbart att löpningen tar sig.

Blir bara löpning och yoga fram till dess, rena styrkan får ligga på hyllan ett tag till då jag alltid får sån sjuk träningsvärk första två veckorna och då kan jag inte heller springa så mycket jag vill. Löpning och yoga är lättare att kombinera, några kilometer i simbassängen kommer det nog att bli också.

Struntade i beach2015 och kör underställ2015/16 istället, skämt åsido men nu ska tjurruset springas och sedan ska knäna klara av skidbacken i år också.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning