Spring i benen

Lider av enorm löpningsabstinens, längtar ihjäl mig efter att springa i solen med bruttan bredvid mig på bilden. Insåg att på tisdag nästa vecka får jag ett ja eller nej, lustigt att jag blir så desperat efter bara två veckor, hade visserligen legat sjuk så har bara sprungit en gång på en månad. Idag när solen ligger på vill jag inget annat än att bränna av en mil och bara njuta, blir galen.

Kanske blir en promenad, det är absolut inte lika kul och jag blir rastlös bara jag tänker på det, vi får se hur jag gör. Ska nog få med mig en Emeli som kan underhålla mig. Kommer iallafall ta på mig tjockaste tröjan och sätta mig på balkongen när solen når dit en stund för lite sol och kanske energi.

Ikväll blir det spinning med Emeli och Josefin, så skönt att slippa göra det själv när man i princip fått det på recept "cykla minst 20 min/dag", då cyklar jag minst 1 h/dag. Kommer slita ut mig på mitt rehab, vem gör ens det? Tänker bli stabil, stark och snabb.

Sitter fortfarande med tentan, men känner att jag har kontroll på den nu, har inte alls mycket kvar och det känns lugnt med att bli färdig med den idag. Vill inte känna såhär mer så ska inte skjuta upp allt, försöka iallafall. Hatar att jag sitter med magont och stress söndagskvällar och ursäktar mig för att min inlämning blir sen i gruppen, blir inget mer sånt. Hoppas jag. Fint med mål iallafall.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning