En månad av termin 2

Svårsmält att jag bott här i ganska exakt ett halvår nu, gått en hel termin på sjuksköterskeprogrammet och klarat allt, är en månad in i termin två och tycker mest att skolan är tråkig utav bara helvete men det ska vara så första månaden i termin två säger ryktet så biter ihop. Det är en månad kvar av hektiskt liv, två tentor, saker med fadderiet, jobb, intron, knärehab och träning. Sen om exakt en månad börjar tre veckors praktik, längtar dit något brutalt! Hoppas på en bra placering. Tycker även det är svårsmält att resten av terminen kommer vara väldigt lugn när kommande fyra veckor är slut, känns enormt bra att kanske kunna jobba lite mer, köra lite nätter och ladda sparkontot. 

Kommit att älska vår lägenhet, kan inte riktigt förstå ännu att det är vårt hem. Det är inte så stort men allt blev bara så himla bra! Vi har dock redan börjat prata om att måla om vardagsrummet i framtiden och det är så skönt att faktiskt kunna göra det för att vi känner för det. Tänk att vi ska bo här i flera år till? typ fem? Har inte bott så länge någonstans sedan jag bodde i Kista där jag växte upp, lustigt att jag endast faktiskt bodde i Hässelby i fyra år innan jag började flytta ut. Konstig känsla att ha slagit sig ner såhär och trivas så bra, lyxigt tycker jag. 

Usch vilket svammelinlägg, skriver mest för att fördriva tid ifrån min hemtenta, ännu mer skämskudde på mig. Ska iväg och jobba vid 11:00, sedan bränna av ett benpass själv, kanske sätter jag mig därefter och skriver klart tentan, har ju ändå till midnatt imorgon på mig. 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning