Hemlandet

Vad jag saknat mest med Sverige? Kaffe och vatten, svenskt kaffe är oslagbart samt att dricksvattnet i England är riktigt äckligt. Vatten saknar jag visserligen på många sätt, Englands vatten förstör håret, det har dessutom dåligt tryck i duscharna så det tar en halvtimme att tvätta håret. Sjöutsikten är också saknad, kunde suttit på platsen nedan i flera timmar. Ikväll ska första springrundan göras längs Mälaren med Tomas och jag är så himla taggad. Ursäkta svamlet i detta inlägg, har inte sovit mer än sex timmar dygnet under för många dagar nu.

Ska nämna att sommarjobbet är spikat nu vilket känns super, datum för definitiv hemflytt börjar också ta form, känns också jätteskönt. Mycket som börjar kännas bra nu trots att jag är så trött att jag ser i kors. Höll till och med på att somna hos frisören.

Inatt blir det en ordentlig lång natt, morgondagen är helt oplanerad vilket också är underbart. Att bara kunna träna, läsa en bok, ta en promenad osv. Ska visserligen åka och hämta min kusin på Centralen på kvällen men anser inte riktigt att det räknas som ett så stort krav.

Har verkligen lov nu, lovet kommer innehålla precis allt jag älskar. Haft två dagar med favoritpersoner nu, hela helgen spenderas på landet med släkten för påskfirande, sedan är jag hemma i Stockholm i tre dagar för att spendera tid med så många jag bara hinner innan en bil rullar upp till Sälen för att leka lite i backen och spendera ännu mer tid med favoriter.

Jag är så trött, men så jävla glad ändå.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning