Livet i Oktober.

Nu var det länge sedan jag skrev, skriva är något jag saknar och det brukar vara en relativt stor del i min vardag men inte längre. Min vardag brukar se strukturerad ut med träning och promenader, livsglädje och lagom med studier. Vart har min vardag tagit vägen? Nu har jag visserligen varit sjuk i en månad och är äntligen frisk men vart är de dagliga promenaderna? Lagom med studier? Den sprudlande livsglädjen? Dessa har mer eller mindre ersatts av sänghäng och serier. Deprimerande eller vad säger du? Bloggen brukar också vara en del av min vardag, det ska den bli igen precis som allt annat.

Fascineras över hur mycket stryk sinnet tar på grund av att jag som individ inte klarat av att träna, hur mycket träningen betyder för mitt välmående och för min vardag. Jag lider av koncentrationssvårigheter som varenda unge gör numera, förutom att jag tränat ett gäng gånger i veckan sedan jag var fem, när jag inte tränar på en vecka sprätter det i precis hela kroppen, föreställ dig hur jag mår nu? Efter en månad?

Ska inte påstå att jag ligger i sängen och tittar på serier för att jag inte kan träna, träningen har alltid varit min fristad där jag kunnat tänka klart, efter ett ordentligt pass ser jag livet klarare om jag vågar uttrycka mig så.

En språngbräda ut i livet är jag på och jag springer inte särskilt långsamt, det går fort, realistiska beslut ska fattas, papper ska skrivas och väskor ska packas. Nej jag har ingen aning om vart jag ska, det ska bestämmas kommande veckor, en sak som är förjävla säker är att jag inte stannar kvar där jag är idag.

På tal om att jag inte varit särskilt aktiv här får ni ett fåtal bilder från senaste veckan.
En magisk kväll på tur.

Givit en del av mig till en annan. 

Läste en bok och såg djup ut på Espressohouse. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning