En annan typ av helg.

En lördag, får bakissnaps av vännerna som var ute och röjde igår och lördagstagg ikväll ifrån de som ska ut och röja inatt. Livet som en av de helgjobbande individerna i Stockholm, speciellt när jag måste köra till jobbet, stort nej till alkohol och enorm sömnbrist då. Utöver att jag jobbar hela helgen så har jag sluttenta på fredag och ett helt kapitel jag inte ens påbörjat, studera, studera, studera.

Bortsett ifrån att jag varit på jobbet så har jag traskat en mil, duschat i en timme, ätit godis och druckit en smoothie, lördag delux i mitt läge. Blev avrådd ifrån att gymma efter jobbet idag, "det är helt klart bäst om du faktiskt väntar till på måndag för att minimera risken att bli dålig igen". Jaja, får väl lyssna på det örat ibland också.

I nuläget sitter jag och fryser röven av mig i köket med en kopp te och ska fortsätta med studierna, mor min lagar mat bakom och övervakar mig som en hök. Turligt nog får jag både mat och vin av den kvinnan så visst tycker jag bra om henne ändå. Checkar ut!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning