Bara svammel

Måndag, tyckte det började bra, missade all trafik och kände mig för en gångs skull pigg. Gick därefter utför när jag insåg att jag gjort tabben som är så förbjuden att göra när jag kom till jobbet, jag var helt enkelt på fel ställe och att sätta mig och köra till Solna skulle i Stockholms rusning ta mig över en timme att. Jag var helt inställd på att det var måndag&tisdag på Huddinge och torsdag&fredag på Solna, nej det stämde tydligen inte. Skäms som attan över den missbedömningen.

Åkte i varje fall hem och lärde mig åter igen att Stockholmare varken ser eller använder blinkers, skönt att man ska flytta härifrån så jag slipper detta kaos. Tog mig en tripp till Vällingby för att kika lite och fick med mig en vinterkappa i ylle från secondhand butiken samt en ful myströja, avgudar den butiken, hittar alltid något. Har haft lite beslutsångest över vilken av alla vinterkappor som ska med till Sälen men nu är det valet garanterat gjort, kappan som köptes idag är jätterymlig, jättesnygg, jättevarm och har en jättestor luva, allt jag önskar i en kappa men aldrig funnit tidigare.

Utöver det har jag sedan förra säsongen gnällt över att jag vill ha ett par svarta täckbyxor, ja jag har sett det som ett enormt problem. Tog mig en titt på Intersport och vad hänger där då? Utförsäljning på förra årets modeller, sista Everest i svart i rätt storlek på 70%. Lyckliga jag! Där har vi utgifter jag trott skulle gå på det femdubbla minst, så har jag riktigt måndagsflyt och kommer undan på ynka 600 kronor för både kappa och täckbyxor.

Det här måste vara ett av de mest ickerelevanta inlägg jag skrivit, cred till dig som läst hela!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning