Hej jag heter Moa.

Idag är det tisdag, pallrade mig till jobbet i vanlig ordning och precis när den korta arbetsdagen var över kom glädjebeskedet. Glädjebesked vågar jag inte kalla det egentligen, när sinnet ställt in sig på att flytta till ett annat land, haft hand om all separationsångest redan, accepterat att det är dags att börja på en ny kula och börja studera. Så kommer beskedet "Välkommen, du har fått jobbet här i Sälen", i chocken tackar jag givetvis ja. Ringde ett samtal som övertygade mig om att det var rätt beslut, skolan finns kvar och kommer jag in nu kommer jag in sen intalar jag mig själv.

Visserligen har det tyngt att inte åka ordentligt med skidor i år, för himmel vad jag saknar det, det sprätter i benen bara jag tänker på det! Bästa känslan i världen när det går sådär fort att man vet hur illa det kan bli om man gör minsta lilla misstag, eller bara mysåka med musik i ena örat, livet.

Bortsett ifrån det så ska jag ta en promenad nu, sprang igår och mjukstartar träningen nu när man äntligen tillfrisknat, har ju en underställssäsong att se bra ut inför, skämt åsido men knäna måste trimmas upp nu för de klarar garanterat inte ens en halvdag i backen i dagsläget.

Är relativt glad ändå, ska bara smälta hela alltet.

Hej jag heter Moa. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning