Fredag Den Fjortonde i Åttonde.

Efter mycket övervägande prövade jag den överhypade chiapuddingen, gjorde den med kokosdryck och en liten skvätt vaniljsocker. Visst var det inget fel på smaken utöver att jag borde skippat vaniljsockret, blev väl sött. Konsistensen dock? Är det något man vänjer sig vid eller tycker folk om att käka grodäggssörja? Fascinerade. Tvivlar på huruvida jag gör om det, kanske testar ett annat recept med mer stadga, nej jag vet inte. Chiafrön är som alla vet en av de mest hypade hälsotrenderna just nu och de är säkert superbra, föredrar att ha en matsked av dem i frukostkvargen eller i en smoothie dock.

Ska skriva klart mina uppsatser för denna vecka och sedan är jag färdig och kan ta helg, skönt som tusan att veta att jag dessutom är ledig hela helgen än så länge och bara kan njuta av sensommaren. Idag blir det en löprunda när studierna är färdiga och sedan hoppas jag på en toppenkväll ute på vattnet.

Har enorm bildbrist så det ursäktar jag, denna helgs bilder dyker nog upp senare, jag ska bara fota dem först. Sen kommer det i princip bara vara träning och skolböcker på bilderna så njut peepz!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning