Lite positivt

Det finns så mycket att skriva som inte är gnäll som föregående inlägg, positiva saker som jag vill förmedla till de fina individer som läser den här bloggen. Bortsett från att mitt hår är rena skatboet och att jag börjar ge upp på den fronten är livet rätt bra. Imorgon börjar min första sammanhängande ledighet, hela två dagar i streck. Min tidigare ledighet blev framflyttad av diverse saker men nu ska jag också få vara ledig!

En till positiv sak är att vi har införskaffat gymkort, dygnet-runt-kort. Tränat på gym två gånger här nu och det är verkligen underbart, som ett barn på julafton var jag när jag fick syn på utrustningen jag saknar på Forma hemma i Stockholm. Sammanlagt har jag klämt in fyra pass denna vecka, exlusivt skidåkning, på rätt bana igen alltså, mår tusen gånger bättre. Det är dock småjobbigt att lära känna ett nytt gym, man känner sig så osäker i början. Tur att vi är två, då kan vi vara osäkra tillsammans.

Skidåkning blev det utöver lite jobb idag, riktigt guldväder och backarna var i grymt skick. Det är en härlig känsla att bara glida ner med musik i ena örat och känna att man lever, och lever jäkligt bra. Ingen knävärk nu när jag börjat aktivera kroppen igen, lätt ångest hade jag över knäna ett tag när de värkte mest hela tiden men nu är det över, nu är jag igång.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning