Ledig en Måndag

 Börjar känna av träningsvärken i benen ifrån gårdagens pass, armarna skakar rätt bra efter passet som avslutades för ca tio minuter sedan. Njuter av min lediga dag med träning, kört hårt med triceps och börjar tycka om det. Ni som följer bloggen har nog läst om hatet emot de musklerna. Längtar hem till portionen med havregrynsgröt som väntar innan jag bestämmer mig för vad mer jag ska hitta på en ledig måndag. Funderar på att ge mig ut i skidbacken men en lång dusch samt film låter inte så pjåkigt det heller. Gissar att det slutar med det sistnämnda. 

Ikväll ska det tvättas, jag själv börjar få slut på både det ena och det andra och båda två bör verkligen byta lakan. Det blir en tvättkväll ikväll helt enkelt, en sån där kväll man måste ha ibland när man inte bor med föräldrarna, det är bara att vänja sig. 

Det här med träning, välmående och livet. Jag känner själv motivationen till precis allt när jag håller igång och är aktiv, behöver inte handla om styrketräning men skidåkning och promenader ger samma effekt. Sen är jag en styrketjej och så är det bara. Min mentala hälsa har förbättrats enormt efter att jag kom igång förra veckan, mår rätt fantastiskt i nuläget. Det ska dock bli rätt skönt att lägga sig på soffan, nyduschad, mätt och med en kopp te. Nej det blir nog ingen skidåkning idag. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning