Börjar likna Halloween

Jag och mitt rätt långa välvårdade hår, det ser numera välvårdat ut den vackra dagen jag tvättar det. Tittade mig själv i spegeln med den slarvigt uppsatta hästsvansen på huvudet och inser att frisyren är densamma som på Halloween då jag var utklädd till en Död JokerDocka. Stabilt eller hur? 

Fyra arbetsdagar till väntar på mig, imorgon är det morgonträning innan jobbet för att få lite fart på den här kroppen som ska vara vältränad och aktiv, inte stillasittande med våffelmage. Bor ensam fram till på torsdag då Olivia har sin pojke här så de bor i en större stuga under tiden, jag klagar inte alls på det. Lite av en ensamvarg jag egentligen, erkänner dock att jag tyckte det var tomt vid middagsbordet så att jag åt i soffan framför ett Big Bang Theory avsnitt. Annars känns dessa dagar behagliga, komma igång med träningen, vara lite ensam och fokuserad helt enkelt. 

Hade lite hemlängtan idag, inte efter föräldrarna(som jag också saknar!!) men efter kompisarna som man spontanträffar och kan ha långa fruktansvärt ickerelevanta konversationer med. De där som man bara kan vara med och vet att man kommer le för att de är så fantastiska. Sen har jag en himla tur att jag är här uppe med en sån vän men flera är på annan ort. Himla tur att telefonen finns till hands i sådana här lägen. 

Nej nu ska jag checka ut från denna dag, ännu en arbetsdag imorgon. Puss och kram. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning