Godmorgon

Klockan ringer och jag går upp och gör en kanna kaffe, myser i soffan med några koppar och Big Bang Theory. En morgonrutin med omfattande träningsövningar och minst en kvart yoga innan frukost än min planering denna morgon för att starta upp den här kroppen igen som legat i viloläge i ca en månad. 

Handstående ska tränas, plankan, enbenssquats, armhävningar och därefter stärkande yoga. En behaglig mjukstart innan ledighet då jag kan köra igång ordentligt. I armhävningar har jag utmanat mig själv, en app som har legat och skräpat länge ska hjälpa mig på traven med dem. Avskyr armhävningar men det är en riktigt grym övning som bör göras, speciellt när jag lever utan gym i fyra månader. Tror jag kan lära mig att tycka om just armhävningar om jag kan göra fler än 15. 

Det jag vill komma fram till är att detta är en idealmorgon för mig, i Stockholm spenderades många morgnar ungefär såhär, tokskönt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning