Läget i Sälen 7/1

Sitter ensam i stugan efter att ha promenerat ca 8 km med föräldrarna i telefonen, första gången jag är ensam i stugan som jag kan komma på. Man lever mer eller mindre på varandra, det fungerar på de flesta vis även om det uppstår viss irritation ibland men man är ju bara mänsklig. 

Börjar röra på mig igen, fantastiskt vad mycket mer jag orkar om jag får aktivera min kropp. Mjukstartade löpningen med 3,5 km imorse, kändes att löpspåret legat på is under en månad men det är bara att köra igång igen nu. Rätt dåligt utbud på rundor här uppe, efter att ha mätt upp de två jag fått utpekade så är det antingen 3,5 eller 8 km som gäller. Rätt värdelöst men det får duga. 

Jobbet är inte att klaga på, jag trivs och vad jag förstår så trivs Olivia också. Det är ingen tyngd att gå till arbetsplatsen utöver att sängen är rätt skön sådär på morgonen. Efter imorgon har jag en hel vecka kvar innan jag får min första lediga dag 2/3 avklarade alltså, sen är jag ledig i tre hela dagar. Den första av de dagarna ska spenderas utan väckarklocka, därefter med en kaffekopp, sedan i löpspåret, sätter mig sen med en bok och te för att avsluta innan middagen med en promenad i sista dagsljuset. Får se hur jag håller den planeringen men det  är en dag att se fram emot. Någon av de resterande lediga dagarna ska jag självfallet åka några åk i backen. 

Ber om ursäkt för bildbristen, bilderna placeras så konstigt när jag bloggar från mobilen. Så ni får klara er utan tills jag släpar datorn till ett Wifi när jag ska ordna med lite viktiga småsaker vilket måste ske relativt snart. 

Kram! 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning