"Strong is the new skinny", eller vad man säger

Vaknade och myste med min kaffekopp innan jag gav mig ut i morgonsolen för en promenad. Nu har jag fått i mig min underbara frukost och ska strax ta mig till gymmet för ett benpass, jag tränar ju mer eller mindre varenda dag just nu... Men mycket till val har jag inte, and I love it! Anledningen till all träning är mina knän, mina knän måste hålla den här skidsäsongen, något annat finns inte ens på kartan. Så det är benstyrka två gånger i veckan och sedan känner jag att det inte är så tokigt att bli stark i resterande kroppsdelar så det blir en del styrketräning generellt.

Jag trivs på gymmet, jag trivs när svetten sprutar åt alla håll och kanter och jag trivs när jag gör fula miner för att orka de sista repsen, så är det bara.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Som en karusell fast det är en stol

50 år och förlovning